Pagina's

zaterdag 14 maart 2015

Oooh, op die fiets

Op bovenstaande foto kun je zien hoe je zuinig om kunt springen met je designpapier.
Zoals je hieronder kunt zien, zie je er uiteindelijk helemaal niets van en heb je je mannetje én de fiets uit exact hetzelfde papier gestanst.
Ik ben begonnen met zwart cardstock als basis. De randen van het designpapier 'oud' gemaakt met de papier distresser en toen opgeplakt.
De stans van Amy Design bestaat uit 3 delen, maar je kunt er een heleboel variaties mee maken. Ik heb alle mogelijkheden gestanst en toen gekeken wat ik wilde gebruiken: ik heb de grootste losse rand en het grootste middenstuk genomen. Het middenstuk met de craquelé embossingfolder geëmbost. Hij ging er niet in 1x doorheen, maar als je daarna het laatste stukje nog embost, blijf je een rand zien. Om deze weg te werken heb ik er een touwtje omheen gebonden.
Hennie wilde graag nogeens een kaart zien met die leuke antieke fiets. Ik heb hem na het stansen met distress inkt (bundled sage) beïnkt en daarna verhoogd met foam opgeplakt. Lekker werkje, want je moet je foamblokjes heel dun knippen om ze niet tussen de spaken te voorschijn te laten komen.
En dan mijn man(nen). Tweemaal gestanst: 1x uit kraft en 1x uit designpapier. De laatste in de mal laten zitten, geëmbost en de rand op zijn hoed en de kraag met bundled sage gekleurd. Met foam tape een schaduweffect bewerkstelligd (naar een idee van mijn DT-maatje Giny).
Dan de tandwielen. Die zijn gestanst met de Noor!mallen uit kraft. Ik heb wat van de kleur champagne van Inka-Gold op een craft mat gedaan (je kunt hier ook plastic voor gebruiken, bv een verpakking van een stans) en dit wat nat gespoten. Met een kwast gedabberd totdat het egale brij was en dit over de tandwielen gesmeerd. Laten drogen (of met de heattool drogen) en daarna met een zachte doek opwrijven tot het glimt. Het rondje heb ik met versamark beïnkt en toen embossingpoeder erover gedaan en dit laten smelten met de heattool.
Ik hoop je weer op wat ideetjes te hebben gebracht en voor mijn gebruikte spullen kun je altijd bij Kreatrends terecht.
Op Facebook loopt nu een leuke actie: als dank voor de 'internetloze' periode verloot Hennie deze mooie mal van Amy Design.....maandag wordt de winnaar bekend gemaakt...dussss....als je mee wilt doen, ga dan even liken en liefst ook delen!
ADD10011 Snijmal Amy Plaque Frame  6002/0287 Noor! snijmal tandwielen  LR0289 Creatables snij- embossingmal Silhouette Man  PI2007 Basic Linnenkarton Zwart 30,5 x 30,5 cm  PK9120 Pretty Papers Bloc Old Press  Kraft papier 15 x 30 cm.  LR0262 Creatables snij- embossingmal Vintage BicycleDistress inkt kussen Bundled Sage  Papermania Embossingpoeder Tinsel GoldKlosje jute touwXCU 515153 Embossingfolder Xcut Cracked Tiles A6Paper distresserBasics heat tool902 Inka Gold Metallic pasta Zilver

Bedankt voor je bezoekje en een fijn weekend!
♥♥♥ Margreet

3 opmerkingen:

  1. Wat een gaaf kaartje Margreet.
    En wat slim om dat zo te doen met het papier!!

    Lieve groet Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een super kaart Margreet, handig dat je het papier zo hebt gebruikt en ook een heel leuke tip met de inka gold.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele leuke kaart Margreet!
    Dat zuinig doen met papier doe ik al jaren. Het scheel ook weer in het gewicht van de kaart. Leuke techniekheb je gedaan met inka gold dat ga ik ook eens proberen.

    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen