Pagina's

zaterdag 28 maart 2015

Alle eendjes zwemmen in het water

Behalve deze dan.......die zwemmen op een pillowbox, gemaakt met een Dutch Doobadoo mal: cardstock omtekenen, rillen, uitknippen.......en dan (vóór het in elkaar vouwen) versieren. Ik heb de eenden 2x gestanst: 1x uit witte cardstock en 1x uit designpapier. De laatste in de mallen laten zitten en geëmbost. Moedereend heb ik een roze strikje gegeven en daarna heb ik ze allebei beïnkt met distress inkt (spun sugar) en iets verschoven op de witte eenden geplakt. De oogjes zijn iets aangezet met een grijze stift.





De doily heb ik met roze Inka-Gold ingesmeerd, zodat hij wat is gaan glimmen, daarna de helft naar achteren om het designpapier gevouwen. Eerst de randen met spun sugar beïnkt en daarna op de (platte) pillowbox geplakt. Ik had nog een bijpassende kant-en-klare strik liggen, die ik er opgeplakt heb, na er met scrapper's floss de rammelaar aan vastgestrikt te hebben. 
 Het effen eendje is uit cardstock gestanst en daarna met roze Inka-Gold ingesmeerd. Even laten drogen en dan met een zachte keukendoek opwrijven totdat ie glimt.
De achterkant heeft ook een mooi designpapiertje gekregen. Eerst de randen weer beïnkt en daarna opgeplakt. Een vrolijke vlaggetjeslijn en mijn persoonlijke streepjescode als finishing touch. 
Nu nog in vorm vouwen, cadeautje er in en klaar om op kraambezoek te gaan!
Alle hieronder aangegeven producten komen bij Kreatrends vandaan.
LR0333 Creatables snijmal Rubber Duck  LR0307 Creatables snij- embossingmal Rattle  LR0329 Creatables snijmal Flags  04 - 7207 Bazix CardstockPink  Tim Holtz Distress inkt mini kit #04904 Inka Gold metallic Pasta Platina 470.713.006 Card Art Pillowbox Dutch Doobadoo
Bedankt voor je bezoekje!
xxx Margreet

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk om een klein kadootje in te geven, heel mooi versierd. Zijn Dutch Doobadoo mallen dan om te gebruiken zonder machine?
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuk doosje is dit geworden. Handig die mal van DD.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf Margreet...wat een leuke pillow box.
    Lieve kleurtjes!!

    groetjes Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk. En zo'n box komt altijd van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel Margreet. Ik ben blij dat deze mallen voor "gewoon" gebruik zijn want ik heb nog geen machine. Ik ga er zeker een paar aanschaffen.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen