Pagina's

zaterdag 5 juli 2014

Vintage Spiegel-tag

Er staan weer hele leuke mallen in de webwinkel waaronder deze prachtige Vintage Mirror van Marianne Design.


Ik heb van deze set de grote mal genomen en er een label mee gemaakt.
Dat heb ik als volgt gedaan.


Ik heb een stuk dun kraft genomen, dubbelgevouwen, de mal iets over de dubbelgevouwen rand gelegd, vastgezet met tape en gesneden. Omdat het om dubbel papier gaat heb ik 'm meerdere keren door de machine gehaald totdat de snijranden goed te zien waren.


Aan de achterkant ziet het er voor het snijden zo uit.

Laat na het snijden en embossen het papier in de mal zitten en inkt het met Distress Ink Walnut Stain en een Blending tool. Haal het daarna heel voorzichtig uit de mal. Het is allemaal heel fijntjes en kan bij te hard trekken afbreken.


Opengevouwen ziet het er dan zo uit.
Ik heb de voet van de spiegel van het bovenste gedeelte voorzichtig los geknipt en op het onderste gedeelte geplakt.


Op deze foto zie je dat beter.
Daarna heb ik de voorkant versierd.


Ik heb één van de prachtige nieuwe knipvellen van Marianne Design gebruikt waarvan de plaatjes precies op de spiegel passen.
Nog een gaatje aan de bovenkant voor een touwtje of een kantje en de label is klaar.
Niet moeilijk te maken, lekker snel klaar en zo heb je een origineel label om bijvoorbeeld aan een kadootje te hangen.

Gebruikte materialen:

 LR0321 Creatables snijmal Vintage Mirror  VK9535 Vintage knipvel in the mirror 1 Distress inkt kussen Walnut Stain  Ink blending tool

Groetjes en veel knutselplezier,
Henriëtte

3 opmerkingen:

  1. Hallo Hennie,
    Wat een leuk idee! Ik heb de spiegel gisteren besteld, ga het zeker eens proberen.
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gaaf idee zeg!!!
    Super!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hennie, bedankt voor de uitleg. Gave mal trouwens. gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen