Pagina's

vrijdag 4 juli 2014

Mobieltje?


In deze tijd van mobieltjes laat ik jullie een plaatje met een telefoon van bakeliet zien (dit model is zelfs nog van ver vóór mijn tijd). Ik heb het gebruikt voor een omslag van een post-it blokje. Zelfs met een mobieltje in je hand moet je nog wel eens iets opschrijven.
Hieronder zie je de werkwijze.


Neem een vel designpapier van 20 x 14 cm (dubbelzijdig is het mooist en handigst). Ril op 9 cm. Draai het vel om en ril nogmaals op 9 cm. Ril nogmaals in het midden van deze 2 lijnen. Daarna heb ik de papierdistresser voor alle randen gebruikt.
Dan vouw je de gerilde randen dubbel en teken je een potloodlijntje aan weerszijden 5 cm van de kant en je knipt het in tot aan de rillijn. Dan vouw je de bovenkant in een V en het ingeknipte stuk doe je naar boven, zodat daar een pen in kan.


Doordat ik enkelzijdig papier heb gebruikt, heb ik de binnenkant met een Dutch Doobadoo masker bewerkt met Pan Pastel en toen het kippengaas er op stond even gefixeerd. Daarna met dezelfde kleur over het geheel gegaan om van de witte binnenkant af te komen. Dan alles weer fixeren, zodat het niet meer af geeft.
Heb je geen Pan Pastel, dan kun je dit natuurlijk ook met distress ink pads doen.


Hier een foto van de bovenkant. De gears heb ik uit donkerbruin glanzend papier gestanst en daarna ingewreven met Inka Gold champagnekleur en met de heattool gedroogd. Eronder zie je nog een stukje van het jute masker wat ik met modelleer pasta heb ingesmeerd. Dat moet goed drogen voordat je verder gaat (evt. met de heattool).


Dit is een foto van linksboven. Hier zie je het wondgaas, stukje honingraat van softboard en het kant. Onder de naamstempel zie je nog een hoekje van MD. Het kant is geplakt op een strook papier van 3,5 x 12 cm en gerild als bovenstaand.


Linksonder de typewriter keys, die op een restje van het gebruikte papier (wood texture paper bloc) zijn gestempeld en opgeplakt.


Op deze foto kun je het 3D effect van het plaatje goed zien.


Op de achterkant de strook vastgezet met brads. Je kunt nu ook de pen zien liggen.


Hier is het mapje opengeslagen. Links nog 2 hoekjes van  een MD stans geplakt. Het gele post-it boekje heb ik ook met Pan Pastel bewerkt omdat het anders zo fel afsteekt.



En ten slotte nogmaals de voorkant van het mapje.
Heb je nog vragen, dan hoor ik ze graag.

Als je op onderstaande plaatjes klikt, kom je meteen bij het betreffende product in de webwinkel van Kreatrends.
Ik kan je ook aanraden om daar gewoon eens rond te snuffelen. Leuke spullen voor een lage prijs!

6011/0304 Joy! Wood texture papierblok  470.715.001 Dutch Mask Art Chicken Wire A5  470.715.006 Dutch Mask Art Burlap A5  Dutch Doobadoo Soft Board Art Honeycomb  6410/0078 Noor! Clear stempels Typewriter Keys  6002/0287 Noor! snijmal tandwielen  41099 Gehaakt kant naturel 30 mm  LR0318 Creatables snijmallen Petra's Rectangle  STAPSL1309 Knipvel Vintage Line specials

Geniet van deze dag!

 


4 opmerkingen:

  1. Erg leuk gemaakt zeg! Groetjes Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een erg mooi geheel Margreet! Groetjes Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dat leuk gedaan Margreet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie kaarten! Even over de bakelieten telefoon: Ik heb er eentje hier thuis staan. Niet in gebruik maar hij doet het nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen