Pagina's

woensdag 2 juli 2014

La vie en rose

Leven in rose......
Lekker romantisch.
Deze schommelkaart heb ik in vintage stijl gemaakt.


Heerlijk zwieren en draaien met de prachtige wijde jurken uit vroegere tijden.
Dit  plaatje met prachtige jurk komt van een vintage knipvel van Studio Light.
Toen ik het plaatje zag dacht ik meteen aan een schommelkaart.
Zo leuk om te maken en helemaal niet moeilijk.

Hoe maak je de cirkel kaart:
Je snijdt met de cirkel snijder een cirkel van 14 cm uit basis karton.
In dit geval donkerbruin.
Dan snijd je een kleinere cirkel van 13,5 cm uit een andere kleur basis karton.
In dit geval oud roze.
Daarna nog een kleinere cirkel  van 13 cm van dessinpapier.
bv papier met roosjes, past leuk bij het plaatje!
De bruine cirkel vouw je dubbel.
De roze en dessin cirkel vouw je ook dubbel maar....
daar snijd je van de recht lijn een paar millimeter af
Ik heb alle randen bewerkt met het schuurmaatje om de randjes ruw te maken
 en daarna het ik alle randen beïnkt met distress inkt.
Om een vintage uitstraling te krijgen.
Dan plak je op de bruine dubbelgevouwen cirkel de roze
 en het dessin halve cirkel.

Het plaatje is wat ovaal en daar paste mooi de ovaal van Joy craft achter.
Daarop heb ik het strikje van Noor! gedaan met wat roosjes
 en een prachtige pin.
Ook dit allemaal beïnkt
Een label van Marianne Design aan de andere kant met de tekst erop.
Deze komt van de mal met de 2 katten.
Hier en daar wat strass pareltjes en wat houten bloemetjes
voor wat tegengewicht.
De houten bloemetjes heb ik ook beïnkt.
Lintje in bijpassende kleur door het label.
En je schommelkaart is klaar.


Ga je hem ook maken ???
Succes ermee!!



Hieronder nog even op een rijtje wat ik heb gebruikt.
Als je op de plaatjes klikt komt je direct bij het product in de webwinkel terecht.
Schuurmaatje 6002/0258 Noor! D. Snij- en embossingmal ovaal (4) LR0154 Creatables snij- embossingmallen labels Decorative Stick Pins Black Pearl
 12 - 8205 Bazix cardstock donkerbruin 69 - 3203 Raspberry  STAPSL1309 Knipvel Vintage Line specials 811500/0103 Hout ornament box bloem folklore
Orbis CirkelsnijderDistress inkt kussen Vintage Photo Cat's eye inkt Chestnut Ink blending tool

Groetjes Giny


5 opmerkingen: