Pagina's

dinsdag 8 juli 2014

Vintage ...aan de muur!


Voor dit project ben ik aan het stoeien geweest met diverse materialen. Het is wel heel anders geworden dan ik in het begin in mijn hoofd had, maar dat gebeurt me wel vaker. Hebben jullie dat ook?

Ik ben begonnen, zoals ik trouwens meestal doe, met uit te zoeken wat ik wil gebruiken en dan leg ik het alvast een beetje neer, zoals ik denk dat het moet worden. Hieronder kun je zien, dat ik niet alles heb gebruikt.


Ik heb twee canvasjes op elkaar geplakt. De onderste had ik nog liggen, deze is iets dikker. De vierkante erboven is plat en staat in mijn webwinkel. Ik heb eerst de canvasjes gegrond met gesso. Het vierkante canvas heb ik daarna met Distress inkt Milled Lavender en Antique Linen kleur gegeven. Daarna heb ik met de Noor! stempel Old Letter een achtergrond gestempeld.

Op het onderste canvas heb ik met een palet mes structuurpasta opgebracht. Hierbij heb ik de mask Bricks van Dutchdoobadoo gebruikt. Toen de pasta droog was ben ik er met een paar kleuren distress inkt overgegaan o.a. peeled paint en shabby shutters, randjes heb ik nog iets van vintage photo gegeven.

De roosjes heb ik van Ine gekregen, zij heeft ze tijdens een demonstratie op een beurs in Venray gemaakt met een mal van Noor! Design. (Niets weggooien hè...) Ik heb de kleuren afgezwakt met gesso. De chipboard hoeken van Dusty Attic en het MDF lijstje heb ik ook eerst een laagje structuur gegeven met de pasta van Viva Decor. Daarna heb ik ze allebei een kleurtje gegeven met distress inkt en er met embossingpoeder en frantage  een mooi glanzend laagje opgemaakt. Het knipvel is van Nellie Snellen, het kant van zuslief (dus niet te koop). Hieronder staan alle produkten nog eens op een rijtje.








Ik hoop dat jullie hem mooi vinden, maar vooral dat ik jullie geïnspireerd heb!
Een berichtje wordt met plezier gelezen!

Hennie

Canvas paneel 15 x 15 cmStruktuurpasta wit6410/0024 Joy - Noor! Clear stempel Old LetterDistress inkt kussen Antique LinenDistress inkt kussen Milled LavenderDistress inkt kussen Vintage PhotoDistress inkt kussen Peeled PaintDistress inkt kussen Shabby ShuttersDA0853 - Dusty Attic chipboard Ornate corner #12470.715.002 Dutch Mask Art BricksPapermania Embossingpoeder Pink6200/0153 Joy! MDF TagAS361 Bronskleurige charms klokken 4811500/0209 Houten ornament box tuingereedschapZva CR-04CA-110 zelfklevende parel strass swirl PinkNEVI-044 Knipvel Nellie's Vintage Communion Girl


4 opmerkingen:

  1. hoi hennie
    het ziet er geweldig mooi uit en ook ik heb wel eens dat ik wat van plan bent en het anders uitpakt,maar dit is 200% geslaagd
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WOW wat ziet dit er mooi uit. Dat heb je geweldig gedaan en ja ook bij mij komt er soms heel wat anders uit dan dat er in mijn hoofd zit. Dit ziet er in ieder geval weer super uit.

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super....wat zal dat mooi aan de muur hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OO Wat heb je dit weer leuk gemaakt, ik vind het een superleuke creatie, heel erg mooi gemaakt. Ja ik heb soms wel wat in mijn hoofd maar het wordt inderdaad vaak toch anders. Gaandeweg verander ik een en ander haha. Ik maak ook zelden of nooit een kaart of creatie in een keer af.
    liefs Hanny♥, http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen