Pagina's

maandag 28 juli 2014

Vintage MDF Tag

Hallo allemaal,
Ik ben heerlijk aan de gang geweest met het pimpen van de leuke MDF label van Joy!crafts.


Bewerk eerst de randen van het MDF met inkt, want als er lijm van het plakken op het hout komt dekt de inkt niet meer en blijf je dus altijd een lichtere plek zien.
Ik heb hiervoor Distress Ink Walnut Stain gebruikt.
Daarna heb ik het mooie papier uit het papierblok van Marianne Design PK9099 er op geplakt. Hiervoor heb ik een stuk papier afgeknipt en nadat het opgeplakt was langs de randen van het label op maat gesneden. Ook de randen van het papier heb ik geïnkt.
Met het papier met de houtnerf vond ik het label iets weg hebben van een deur en hierop ben ik ook voort gaan borduren bij het pimpen.


Door het gaatje van het label heb ik een stukje kant gedaan dat ik vast heb gestrikt met henneptouw in 3 verschillende kleuren. Aan de strik heb ik een leuke sleutelbos-charm gehangen want ja, sleutels horen tenslotte bij een deur.
Het scharnier heb ik gemaakt met een mal van Marianne Design, LR0282. Deze heb ik gestanst geëmbost, in de mal kleur gegeven met Walnut Stain en er tenslotte een klein deel vanaf gesneden en opgeplakt.


Ook aan de onderkant van mijn deur heb ik zo'n scharnier geplakt.
Verder heb ik weer eens heerlijk bloemen zitten maken met de leuke Floral Flourishes 6002/0158 van Noor!Design gesneden uit een wit koffiefilterzakje.
Iedere bloem bestaat uit 3 losse bloemen die ik aan de randjes heb beïnkt met Distress Ink Milled Lavender, heb bevochtigd, opgekreukeld en na het drogen voorzichtig weer uitgevouwen.
De bloemblaadjes zijn van Marianne Design en zitten samen met de swirls die ik ook heb gebruikt in set CR1244. Ik heb de bloemblaadjes en de swirls bewerkt met Distress Ink Bundled Sage.


Met LR0270 van Marianne Design heb ik een raamwerk om het lieve plaatje van Nellie Snellen heen gemaakt. Ik heb het ook gesneden uit papier uit hetzelfde papierblok en in de mal geïnkt.
De kleine bloemen op de swirls heb ik gemaakt met een malletje van de Fantasy Flowers van Mery's, 6002/0268. Deze heb ik ook weer aan de randjes geïnkt met Milled Lavender, met een bolpen bewerkt en op de swirls geplakt zodat het nu net zwierige takjes lijken.

Alle materialen die ik heb gebruikt heb ik in de webwinkel opgezocht en hieronder neergezet. Klik op het plaatje en je bent in de webwinkel op de juiste plek.

 LR0270 Creatables snij- embossingmal Anjas Vintage 2 Ornaments  LR0282 Creatables snij- embossingmal Arche CR1244 Craftables snijmal Tiny´s swirls & leaves 2  6002/0268 Mery's Fantasy Flowers rand 6002/0158 Noor! snijmal Floral Flourishes bloem 3 NEVI-039 Knipvel Nellie's Vintage Summertime  AS308 Bronskleurige charms sleutelbos 41097 Gehaakt kant naturel 10 mm Natuurlijk hennep, 0,5 mm, bruin harmonie Distress inkt kussen Bundled Sage Distress inkt kussen Milled Lavender Distress inkt kussen Walnut Stain  Ink blending tool 6200/0153 Joy! MDF Tag

Natuurlijk zijn wij weer heel benieuwd naar jullie reacties.

Creatieve groetjes,
Henriëtte 

4 opmerkingen:

  1. Wauw, Henriette, het is weer een beauty!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterend vintage project! Compliment!!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi!
    Prachtig gedaan Henriette!
    Mooie details ook weer ;-)
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen