Pagina's

zaterdag 25 januari 2020

Stansen anders.....

Een "echt" vogelkooitje.

Om jullie te laten zien dat je meer kunt doen als je stans voor kaarten te gebruiken.



Deze 2 "vogelkooitjes"zijn gemaakt met de vogelkooi stans van Marianne Design.


Het is jammer dat deze hierboven een beetje scheef hangt, maar het gaat om het idee.

Ik heb voor beide kooitjes de stans 4 x uitgestanst.


Voor dit kooitje heb ik een bakje gemaakt van 5,5 cm x 5,5 cm.
Je hebt dan nog een vierkant stukje cardstock van 7,5 c x 7,5 cm.
Dit ril je rondom op 2 cm zoals op onderstaande foto.
De rillijnen vouw je om .
En de hoeken knip je in en een beetje schuin weg, zoals je of de onderstaande foto kunt zien.


Dan zet je de hoeken vast met lijm of dubbelzijdig tape.


Dan neem je 4 kooitje zoals de linker op onderstaande foto.
Dan plak je op de onderste recht witte rand een dunne rand met sticky tape,
 net boven de swirl en onder het deurtje .



Daarna plak je de kooitjes 1 voor 1 langs het bakje.
Dan doe je een klein beetje lijm op de "rondjes"aan de uiteinden van de witte lijnen boven het deurtje.
Het bovenste gedeelte zou je met je vouwbeen iets naar binnen kunnen helpen.
Zodat dat iets ronder vormt.
Dan haal je een lint door de 4 "ogen"en trek je het voorzichtig bij elkaar.

En ziedaar een vogelkooitje.



Voor dit onderstaande  kooitje heb ik ook weer 4 kooitjes uitgestanst.

Maar nu heb ik ze (zoals de rechterkooi op onderstaande foto) dubbelgevouwen.
Zodat je 4 dubbelgevouwen kooitjes hebt.


Daarna heb ik de rechte horizontale witte "lijnen"ingesmeerd met lijm en deze 
op elkaar geplakt, 
Zodat je het onderstaande geheel krijgt.

Een stukje bakerstwine door de 4 ogen gehaald en er een strik en 
wat bloemen op bevestigd met het lijmpistool.

En zo heb je weer een heel ander kooitje.

Ik hoop dat je het een leuk idee vind.
Hier nog even de materialen uit de webwinkel.



 LR0639 Creatables dies Birdcage (L)Hobbyjournaal extra sticky tape 3 mm

1 opmerking: