Pagina's

zondag 14 april 2013

Slinger van papieren lantaarntjes.

We zijn nog steeds bezig met het thema Kroningsdag. Ik was al begonnen met een project voor vandaag en wilde dat gisteravond nog even afmaken met wat lintjes en strikjes, maar helaas.... die liggen in Enschede op de kraam. Omdat ik toch nog graag iets op het blog wilde zetten, heb ik een "snel projectje" opgezocht. Gelukkig vond ik via Pinterest deze workshop van een slinger van papieren lantaarntjes.
Het Dutch Design papier van Marianne Design had ik gelukkig nog wel thuis liggen, dus ben ik nog snel even aan "de knutsel" gegaan. Tegen de tijd dat ik klaar was, was het toch al weer donker, dus de foto's zijn niet echt geweldig, maar hopelijk vinden jullie het toch een leuk idee!





Snijd het papier doormidden, zodat je 2 stroken hebt van 10,5 hoog. Je kunt twee lantaarns uit 1 pagina halen.

De stroken vouw je eerst in de lengte dubbel. Teken 1 cm van elke langste kant af met potlood en snijd met je snijmes stroken van 1 cm breed tussen de twee potloodlijnen. Plak het papier rond. Niet een stukje lint of touw van ongeveer 10 cm. aan de lantaarn. Om het nietje netjes weg te werken plak je hier nog weer een strookje papier over van 1 cm. breed.


Knoop de lantaarntjes aan een touw of lint.


Hier vond ik de workshops: http://blog.appliancesonline.co.uk/craft-time-diy-paper-lantern-garland
Veel plezier ermee!
Hennie

8 opmerkingen:

  1. Wauw wat prachtig.....mocht ik nog tijd hebben dan......voor de bruiloft.
    echt heel gaaf!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hennie,
    Prachtige lantaarns zijn dit, mooi in de Hollanse kleuren, ik ben ook met dit papier bezig..
    groetjes van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, wat staat dit gezellig Hennie! Leuk idee, zo met de lantaarntjes!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zien die lantaarns er gezellig uit, Hennie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat superleuk gedaan dit Hennie, ik vind het helemaal leuk.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er schitterend uit Hennie, en wat leuk gemaakt, en zo simpel te doen... Bedankt maar weer hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gedaan Hennie, leuk die lantaarntjes, ziet er vrolijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen