Pagina's

maandag 8 april 2013

Postzegeldoosje

Dit blog staat de komende tijd in het teken van Koningsdag en ik mag de spits afbijten en als eerste iets plaatsen.
Ik heb gekozen om een doosje te maken waar ik mooie postzegels in kan doen die ik van opgestuurde post af haal om ze misschien te gaan gebruiken op een kaart of zoals nu dit doosje, waar het leuk bij past.


Het doosje is niet groot  en toch wilde ik er gezellig wat versiering op aanbrengen.
Ik heb het gemaakt van wit cardstock.


Op het "laatje" heb ik een rood/wit/blauw lint met een gesp gezet zodat ik 'm daar mee open kan maken. In de webwinkel van Kreatrens is soortgelijk lint te verkrijgen.


De voorkant heb ik versierd met allemaal dingen die ik relateer aan het koningshuis zoals deze postzegels die ik van mijn verjaardagspost heb afgehaald.


Het oranje roosje heb ik zelf gemaakt en gezet op de kleinste snijmal van Vintage Flourishes bloem van Noor!Design.
De snijmal Vintage Flourishes takje heb ik iets ingekort aan de onderkant en onder de bloem geplakt. Hiervoor kan natuurlijk ook een ander takje gebruikt worden. Daarop zitten weer hele kleine oranje bloempjes.


Ook hier heb ik weer het rood/wit/blauw lint gebruikt, aan de uiteinden en in het midden een stukje dubbelzijdig tape er onder en losjes vastgeplakt zodat het een soort banner lijkt.
De kroon is een stempel van Viva Decor, staat momenteel niet in de webwinkel (misschien wel te bestellen) maar zijn hele leuke clear-stamp sheets voor een lage prijs.
Ik heb 'm gestempeld met embossinginkt en er Embossingpoeder goud overheen gestrooid, met de heattool verwarmd,  daarna uitgeknipt en met 3D-kit op het lint gezet.


En dan de laatste foto om te laten zien dat het echt geen groot doosje is.
Het doosje staat nu gezellig op mijn knutselkamer.

Alle materialen in de tekst met een kleurtje zijn doorgelinkt naar de webwinkel van Kreatrends dus je hoeft er maar op te klikken en je staat bij het artikel.

Wij zijn weer benieuwd wat je er van vindt en zouden het leuk vinden als je een reactie voor ons achterlaat.

Groetjes Henriëtte



8 opmerkingen:

  1. Een pracht exemplaar, en een mooi begin van deze thema-maand....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi doosje heb je gemaakt, ik ben erg benieuwd naar alle mooie dingen die deze weken voorbij gaan komen.

    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ik ben ook zó benieuwd...dit doosje vind ik
    alvast prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, leuk, leuk!!!!!
    spannend hoor wat er nog meer gaat komen, dit is een goed begin!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk Henriëtte! Wat heb je er een gezellig doosje van gemaakt! En nog een idee erbij gevoegd....Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gave start van onze Koningsdag maand, Henriëtte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super gaaf gemaakt zeg. Goed idee ook!
    Liefs Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. echt een heel erg leuk doosje

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen