Pagina's

zaterdag 1 februari 2020

Stansen anders....

Vandaag heb ik een leuke variatie met de puzzel mal CR1492.
Ik heb er voor deze gelegenheid een heuse legpuzzel van 99 stukjes mee gemaakt en ga die binnenkort ook op een kaart verwerken, speciaal voor de echte puzzelaar die wel van een uitdaging houdt.


Hoe ben ik daarvoor te werk gegaan?


Allereerst heb ik de middelste twee plaatjes van dit mooie knipvel van Marianne Design uitgezocht.
Het vierkante plaatje heb ik daarna iets ruimer uit het knipvel geknipt en op cardstock geplakt zodat het een stevig geheel wordt.
Hierna heb ik de snijmal bijna bovenaan het plaatje gelegd (het plaatje is iets groter dus heb ik bovenaan een stukje overgeslagen en blijft er onderaan ook een stukje over), vastgezet en door de snijmachine gedraaid.


Dit moet je 3x doen om 99 stukjes te krijgen.
Om geen tussenrand in het plaatje te krijgen heb ik de 2e en de 3e keerde snijrand van de lange zijde zo neergelegd dat hij net buiten het te snijden plaatje valt en dus de stukjes, na het snijden tegen elkaar aan kunnen vallen. Natuurlijk heb ik de snijmal voor het snijden eerst weer vastgeplakt zodat hij tijdens het snijden niet kan verschuiven.


Als je dat dus 3 x gedaan hebt (past perfect bij deze plaatjes) krijg je dus een kader waarin de puzzel gemaakt kan worden.


Dat kader heb ik op wit cardstock geplakt waarna het puzzelen kan beginnen.


Natuurlijk is het puzzelen best lastig zonder voorbeeld en dus komt het ronde plaatje als voorbeeld goed van pas en gaat dat ook als voorbeeld op de kaart die ik bij deze puzzel ga maken.
Wil je het eindresultaat van de kaart zien?
Maandag 3 februari komt deze hier op het blog online.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren, alvast heel veel plezier bij het maken van jullie puzzeltjes.
Groetjes Henriëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten