Pagina's

zondag 18 maart 2018

Poezentasje van vilt











Beschrijving:

Op Pinterest zag ik een foto van deze leuke tasjes. Ik heb er een werkbeschrijving van gemaakt inclusief patroontje.

Kies de kleuren vilt die je wilt gebruikten. Voor het tasje zelf heb ik vilt van 3 mm dikte gebruikt. Voor de wangetjes en neusje heb ik knutselvilt gebruikt.










Print het patroon uit en knip dit uit. Ik heb de oogjes half los geknipt, zodat je de helft van het oogje omhoog kunt vouwen (van papier) en het rondje kunt volgen met het potlood. De wangetjes en het neusje heb ik ook uit het papier geknipt. Neem het patroon met potlood over op het vilt. Knip de hoofdjes met een scherpe schaar uit het dikke vilt. Zet de schaar recht op het vilt, anders loopt je rand scheef. Knip het neusje en de wangetjes uit het knutselvilt in de kleuren die je gekozen hebt.

Naai de wangetjes en het neusje met naai- of borduurgaren op het vilt. Je kunt het ook met een watervaste stift optekenen. Dit heb ik met het blauwe tasje gedaan en daar heb ik de wangen en neus met lijm opgeplakt. Voor kinderen vond ik het naderhand toch verstandiger om alles goed vast te naaien. De oogjes en het mondje heb ik met een kettingsteek geborduurd. Het witte koord heb ik bij het eerste tasje aan de buitenkant vast genaaid. Bij het groene tasje heb ik het koord, toen ik het tasje op elkaar naaide, meteen meegenaaid. Strikje erop, klaar!

Hopelijk ben ik niets vergeten bij de beschrijving.
Veel plezier ermee!






1 opmerking: