Pagina's

dinsdag 20 juli 2021

Verjaardagskaart met vlinders

 

Liet ik je gisteren een condoleance kaart zien met de mooie vlinder hoekmal van Jeanine's art, voor de blogpost van vandaag heb ik er voor Kreatrends een verjaardagskaart mee gemaakt. Twee keer dezelfde snijmal maar twee heel verschillende soorten kaarten. 


De basis is gemaakt met een mal van Dutch Doobadoo. Deze is gemat met het mooie vlinderpapier van Jeanine's art. Om de kaart wat romantischer te maken ben ik tussen de oudere snijmallen van Marianne Design gedoken en heb deze mooie kanten rand gevonden die nog steeds verkrijgbaar is in de webwinkel.


De hoekmal heb ik weer 2x gesneden, 1x uit wit kaartkarton en 1x uit blauw kaartkarton. De blauwe vlinders zijn los geknipt van de hoekmal en op de witte basis geplakt. Zo komen ze mooi naar voren.


Het plaatje komt van een ouder knipvel. Ik heb 'm helemaal uitgeknipt en op de kleinste snijmal van de set van Craft Emotions geplakt. Nog enkele vlinders los op het plaatje erbij geven wat meer diepte.


Achter het plaatje zit nog een insteekvak verscholen. Hierin zit een zelfgemaakt label met een leuke verjaardagstekst die gestempeld is op designpapier uit het blokje van Jeanine's art.


Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met deze kaart en heb kunnen laten zien dat deze hoekmal met vlinders voor heel veel soorten kaarten bruikbaar is. Ik ben heel benieuwd wat voor soort kaart jij er mee gaat maken.

Gebruikte materialen uit de webwinkel zijn:

 

 

 

 

 

 

 

Leuk dat je weer langs bent geweest, graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte

2 opmerkingen: