Pagina's

vrijdag 22 maart 2013

Vintage easelkaart


Vandaag weer een kaartje van mijn hand. Ik ben aan de
gang gegaan met een ronde kaart. Hier heb ik een
easelkaart van gemaakt. Je neemt twee ronde kaarten.
De ene kaart knip je in het midden door, dan heb je
2 losse rondjes. De andere kaart vouw je aan 1 kant
door de helft, dan heb je dus een heel rondje
(dit is de onderkant) en de andere kant is dubbel-
gevouwen. Hier plak je het enkele rondje van wat
je losgeknipt hebt tegenaan. Nu heb je je basiskaart.

Ik heb mijn losse rondje er nog niet tegenaan geplakt,
maar eerst met scrappapier beplakt en bewerkt, daarna
pas geplakt, dit werkt wat makkelijker. Het onderste
rondje (de bodem) heb ik met scrappapier beplakt.

Dit is mijn easelkaart geworden:


Ik heb weer prachtige mallen gebruikt uit de webwinkel.
Het hart is van Marianne Design, de vlinder is van 
Noor! Design, net zo als de tag op de bodem kaart.
De rechtstreekse linken staan weer onderaan dit bericht.
Het vintage-plaatje komt van een knipvel van Marianne Design.


Op bovenstaande foto kunt je zien dat ik de hart-mal 
Marianne Design eerst heb uitgestanst en daarna heb 
overgetrokken op cardstock en dit  met de hand uitgeknipt. 
De vlinder van Noor! Design is erg mooi om te 
gebruiken... zoals je kunt zien!! Erg gedetailleerd.


De tag die je hierboven ziet is geplakt op de onderste
 kaart en heb ik gestanst uit cardstock, daarna een 
lintje erdoor en geplakt op de kaart. Hierna een 
tekststempel op cardstock gestempeld en uitgesneden 
met het binnenste gedeelte van de stans en daarna 
geplakt op de tag. Aan de bovenkant een aantal 
bloemetjes bevestigd, zodat de staande kaart
er tegenaan gezet kan worden, waardoor hij 
mooi overeind blijft staan.

Papier, jute, lint en de gestanste takjes komen 
uit eigen voorraad.

De volgende spullen komen uit de webwinkel
en als je de link aanklikt komt je rechtstreeks 
bij  het gebruikte produkt uit:


Hele fijne vrijdag toegewenst en een heerlijk weekend.
Ik ga zaterdag een bezoekje aan de beurs in Den Bosch
brengen en dan ook nog bij de kraam van Kreatrends langs.

Groetjes
Jolanda

7 opmerkingen:

  1. een hele goedemorgen
    wat een prachtige kaartje heb je gemaakt
    wens je verder fijne dag toe
    liefs jacqueline
    http://blog.seniorennet.nl/jacqueline/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kaart, in het echie, op de beurs in Den Bosch, nog mooier dan op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kaart heb je weer gemaakt een erg leuk idee.

    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige vintage kaart, ik ga hem morgen in het echie bewonderen!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hij is super, Jolanda....ik ga hem zometeen in het echt bewonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is mooiiiiii, helaas kan ik hem niet gaan bekijken :( maar hier ziet hij er ook prachtig uit!!!

    Groetjes Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hij is super gaaaf1!!
    echt prachtig!!!

    kiss sammiej ^.^

    BeantwoordenVerwijderen