Pagina's

maandag 19 september 2022

Klassieke 3D-kaarten - simpel en snel

 
Amy Design heeft een mooie kerstcollectie uitgebracht nl. Christmas in Gold. 

Omdat het maken van 3D-kaarten nog steeds populair is, heb ik hier een paar voorbeelden van gemaakt.

De voorbeelden heb ik simpel gehouden. Ik heb bewust geen snijmallen gebruikt, enkel bij de tweede kaart een embossingmal. De stickertjes had ik zelf nog, en ik vond het wel leuk om deze weer eens te gebruiken. Zo kon ik mijn voorraad weer eens wat kleiner maken (herkenbaar?). Maar deze kunnen natuurlijk ook vervangen worden door tekst stempels of door een eigen geschreven  tekst.

Ook heb ik gekozen voor een A5 kaarten  = 21 x 14,8 cm. Makkelijk te versturen en ze passen in een "gewone" enveloppe.



De bovenstaande kaart heb ik eerst gemat met goudkleurig glitterpapier en daarna met een dessinpapier (of design). Het goudkleurige papier en het designpapier zijn telkens +/- 3 mm kleiner dan het voorgaande papier.  Het witte bandje is +/- 2,5 cm breed, met daaronder een goudkleurige mat. Daarop heb ik het 3D-plaatje geplakt en de tekst met stickers.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Bij deze goudkleurige kaart heb ik een oude embossingmal van Tim Holtz gebruikt. Dit kun je vervangen door een mooi dessinpapier, een andere embossingmal of een mask van Dutch Doobadoo. Ik moest wel even weer wennen aan het werken met stickers, dus deze tekst zit een beetje scheef. Zag ik pas toen ik de foto plaatste...zucht...

De A5 kaart heb ik in de lengte gebruikt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Deze kaart heb ik "staand"gemaakt. De kaart is 1x met het gestreepte dessinpapier gemat. De band van het stippeltjespapier is 6.4 cm met daaronder een groene mat die weer 0,3 cm breder is. Het langwerpige witte kaartkarton is 10x 6 cm, met daaronder goudkleurig glitterpapier dat weer 0,3 cm breder is. Het plaatje erop. Stickertje en strikje ... en klaar is keessie....

Het dessinpapier zijn resten die ik nog had, maar ik zal een paar linkjes hieronder zetten met papier van Amy Design. 


https://www.kreatrends.nl/Christmas-in-Gold

https://www.kreatrends.nl/Paperpacks-Amy-Design 

https://www.kreatrends.nl/Kerst-en-nieuwjaarsstickers


1 opmerking:

  1. Wat zijn ze prachtig geworden.
    De 3d plaatjes staan echt in het middelpunt.

    lieve groet Giny

    BeantwoordenVerwijderen