Pagina's

woensdag 23 juli 2014

Snoesje als sneeuwbol


Hallo allemaal.
Deze keer heb ik een Kerstkaart gemaakt. Met de hitte van de laatste dagen gaf dat best een verkoelend gevoel...haha....bovendien moet je een keer beginnen met deze kaarten, toch?
Hieronder zal ik beschrijven hoe ik te werk ben gegaan.


Ik ben begonnen met het Kraft cardstock doormidden te vouwen tot een vierkante kaart.
Daarna heb ik het dubbelzijdige designpapier op maat gesneden en de randen met gesso bewerkt. Dit moet goed droog zijn voordat je er mee verder gaat werken.
Ondertussen cirkels gestanst met de grootste 2 mallen van de sneeuwbol set van Marianne Design: het plaatje met Snoesje erop met de kleinste van de 2 mallen. Van karton (wat bijvoorbeeld gebruikt wordt om flessen of glazen in dozen te scheiden) 3x een mal gestanst op de manier zoals hieronder afgebeeld.
Eén mal in zijn totaal gebruiken en Snoesje hierop plakken. Van de andere mallen de buitenste ring gebruiken. Dit nog eenmaal herhalen van designpapier en van mica. (Je houdt dus de dichte middelste cirkel over)


Vervolgens plak je de ringen op volgorde op elkaar: designpapier, mica, karton, karton. Ik heb alles met glossy accents geplakt, omdat dat zeker niet los laat. Je kunt het ook verhogen met een aaneengesloten rand foam, maar de ervaring leert dat dat op den duur los laat.


Toen heb ik Snoesje gepakt en een flinke laag sneeuw bij haar voeten gestrooid. Daarna voorzichtig de rand met glossy accents ingesmeerd en de gestapelde ringen hierover heen gelegd. Voor de zekerheid een tijdje weggelegd met knijpers, zodat alles zeker vast blijft zitten (helaas weet ik niet meer wat voor sneeuw dit is en hoe het heet, want ik had het al heel lang in mijn voorraad zitten. Je kunt hiervoor ook hele kleine wattenbolletjes of iets dergelijks gebruiken).
Ik had ook was gesso op de buitenste rand van de sneeuwbol gedaan, maar uiteindelijk heb ik gekozen voor een wollig, sneeuwbolletjes lint, wat ik er ook weer met glossy accents rond heb geplakt.
Als decoratie nog wat wit zigzag lint gebruikt.
Daarna de sneeuwbol op de kaart geplakt. De 'staander' van de sneeuwbol heb ik van de effen kant van het papier gestanst, geëmbost en toen met vintage photo distress ink bewerkt.


De nieuwe kerst guirlande heb ik zowel uit wit als uit designpapier gestanst en iets verspringend op elkaar geplakt. Op de kleinste sterretjes een pareltje geplakt en een grotere parel op de uiteinden.
Nog een kant en klare sneeuwster op het mica geplakt.


Hier nog een keer het totale resultaat.
Ik hoop dat ik een en ander duidelijk heb uitgelegd.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.


Als je op onderstaande producten klikt, kom je vanzelf bij het betreffende product in de webwinkel terecht.
Ook loont het altijd de moeite om gewoon eens rond te neuzen in de webwinkel, want er zijn mooie spullen voor concurrerende prijzen te koop.


Kraft papier 15 x 30 cm.  CA3105 Witte plakparels Snowflakes and trees  COL1362 Collectables snijmal Snow Globe  CR1280 Craftables snijmal Stars Garland  Distress inkt kussen Vintage Photo

Leuk dat je langs geweest bent en een berichtje achterlaten vinden we allemaal heel leuk!

Geniet van je dag!

 

2 opmerkingen:

  1. Echt heel erg mooi gedaan!! Weer helemaal terug can weggeweest, de schudkaart! Leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een lekkere coole kaart!!!
    Hij is prachtig en leuk ...een schudkaart!!!

    BeantwoordenVerwijderen